Ga terug

Achter Hairlust

Neem een kijkje achter de schermen

Wie wij zijn

Hairlust is een Deens haarverzorgingsmerk, gebaseerd op Scandinavische waarden die we toepassen in elk aspect van het bedrijf. We zijn gedreven om natuurlijke schoonheid te behouden en te verbeteren zonder in te leveren op kwaliteit of fysieke uitstraling.

We zorgen ervoor dat we altijd, waar mogelijk, de meest zuivere en biologische ingrediënten gebruiken. Onze producten zijn daarom ook veganistisch en biologisch gecertificeerd. We kiezen dan ook alleen voor ingrediënten die goed zijn voor jou.

Hier om te blijven

Met onze Scandinavische oorsprong en waarden centraal, willen we de beste haarverzorging creëren en voorop lopen op het gebied van duurzaamheid, innovatie en transparantie. We zijn gedreven om natuurlijke schoonheid te behouden en te verbeteren, met een natuurlijke en holistische benadering van haarverzorging.

Hairlust is begin 2017 opgericht en sindsdien hebben we onze natuurlijke en holistische benadering van haarverzorging behouden. We zijn trots op onze producten en alles waar ze voor staan.

We hebben niets te verbergen en zijn volledig transparant over onze grondstoffen en ingrediënten. Onze producten worden klinisch getest in onafhankelijke laboratoria om de hoogste kwaliteit te garanderen. Wij garanderen dat onze producten veganistisch en biologisch zijn door de certificeringen met strenge eisen, en we gebruiken deels gerecyclede verpakkingen. Klanten moeten altijd alles kunnen inzien over ons bedrijf en productieproces.

Geen enkele beslissing wordt willekeurig of onzorgvuldig genomen. Elke dag streven wij ernaar de beste haarverzorging zonder poespas aan te bieden.

Waarom we bestaan

Wij geloven dat haarverzorging over meer gaat dan alleen haartype, haar behoeftes of haar producten. Het gaat om het gevoel van harmonie, vreugde en saamhorigheid.

Daarom zijn wij sinds dag één vastberaden om de holistische kijk op haarverzorging te behouden. We focussen op het produceren van natuurlijke producten voor haarverzorging van binnenuit en buitenaf - omdat schoonheid van binnenuit begint en naar buiten toe de wereld in schijnt.

Ons haar. Ons verhaal.

Onze twee mede-oprichters Sofie Tidemand en Rasmus Serup ondervonden in hun twintiger jaren hoezeer dun haar en haaruitval iemands gevoel van eigenwaarde kan aantasten. Ze realiseerden zich hoe haar je humeur kan beïnvloeden. Het maakt niet uit of het gaat om haaruitval, vet haar, beschadigd haar of wat het probleem ook is. We hebben het allemaal wel eens meegemaakt. Het was echter moeilijk om haarverzorging van hoge kwaliteit te vinden.

Sofie en Rasmus stelden het doel om de beste haarverzorging te creëren en voorop te lopen op het gebied van duurzaamheid, innovatie en transparantie. Ze wilden een revolutie teweegbrengen in haarverzorging, en niet alleen door innovatieve producten te creëren. Ze wilden ook toegankelijkheid bieden tot educatieve en inspirerende content, en persoonlijke klantenservice via hun eigen kanalen.

Iedereen heeft hun haar. Hun verhaal. 

Lees hier meer over de kernwaarden van Hairlust.

Opgericht door sceptici. Ontwikkeld voor sceptici

Na enkele jaren werkervaring binnen de voedingssupplementenindustrie zagen Sofie en Rasmus nieuwe ontwikkelingsmogelijkheden voor haarverzorging van binnenuit door de toegenomen aandacht voor innerlijke schoonheid. Dit avontuur begon met het zorgvuldig onderzoeken van het potentieel van een voedingssupplement dat specifiek op haar is afgestemd. Het potentieel bleek enorm, veel mensen waren op zoek naar een natuurlijke en gezonde oplossing voor haarproblemen.

Met de lancering van Hairlust in begin 2017 werd het idee werkelijkheid. Sindsdien is het bedrijf van Sofie en Rasmus met een sneltreinvaart gegroeid. Inmiddels werkt er een volledig team achter Hairlust om zowel mannen als vrouwen te helpen om haardromen op een natuurlijke manier te bereiken.

Door mensen bewust te maken van zaken als haaruitval, roos en haarverf missers, creëren we een dialoog onder consumenten over allerlei haarproblemen. Hoewel sommige problemen gevoelig of privé lijken, geloven wij in het stimuleren van gesprekken en elkaar helpen waar mogelijk. 

We willen echter niet alleen praten over problemen zoals haaruitval en roos, maar ook actief het verschil maken met innovatieve en duurzame producten die écht werken.

We houden het niet alleen bij praten. We maken waar wat we beloven.

5 jaar met Hairlust

Een kijkje in onze activiteiten en mijlpalen

2017

Januari 2017

Hairlust is geboren

Sofie en Rasmus zijn Hairlust begonnen met één product in hun portfolio: een haarsupplement voor vrouwen.

Maart 2017

De allereerste productie

Het was met vlinders in onze buik dat we de eerste productie van 2.000 potjes haarsupplementen hebben afgerond. Het ging zeker niet zonder slag of stoot in zo’n gereguleerde markt voor supplementen.

Zo hebben we bijvoorbeeld een beginnersfout gemaakt: nadat op alle 2.000 potjes de etiketten waren aangebracht, ontdekten we een fout in het ontwerp, zodat we ze er allemaal weer moesten afhalen en nieuwe etiketten moesten aanbrengen. Tja, het leven van een ondernemer is niet altijd een rooskleurig sprookje!

April 2017

De eerste bestellingen komen binnen

Hairlust bestond alleen uit Sofie en Rasmus, die samen alle functies in het bedrijf moesten dekken. Ze werkten dag en nacht om alles voor elkaar te krijgen - de woonkamer was inmiddels een distributiecentrum geworden waar alle bestellingen werden ingepakt.

2018

Januari 2018

Lancering van het tweede product

De bestellingen liepen binnen, en de leveringen aan producten dus ook. Eén klein detail: alle producten moesten naar hun appartement op de 3e verdieping in Kopenhagen gedragen worden… De producten namen gaandeweg veel ruimte in beslag, maar waar mogelijk werd er bespaard, in ware ondernemersgeest.

Het ging goed en een tweede product werd na een jaar aan het assortiment toegevoegd. Dit was het Hair Growth & Protection Mask, wat betekent dat we sindsdien haarverzorging van binnenuit en van buitenaf aanbieden.

Juni 2018

Lancering van producten voor mannen

Met een sterke focus op productontwikkeling was 2018 het jaar dat ons assortiment echt begon te groeien. Aan het einde van het jaar stond de teller al op 10 producten!

Juni 2018

Onze eerste Hairlust collega

Tot nu toe zaten Sofie en Rasmus alleen op kantoor, maar daar kwam verandering in: op 1 Juni 2018 werden de eerste medewerkers aangenomen. Aan het eind van het jaar bestond Hairlust uit een team van 10 enthousiaste medewerkers. Dit was het keerpunt in onze geschiedenis: met meer handen aan dek begon de groei pas echt op gang te komen.

November 2018

Nieuw kantoor

We zijn met het hele team naar Kompagnistræde 16 in Kopenhagen verhuisd! We zaten al een tijdje in een gedeelde kantoorruimte, maar hadden al snel een eigen kantoor nodig. Ons magazijn werd verplaatst naar een andere regio in Denemarken (Noord-Jutland), en konden we beginnen met het opschalen van het bedrijf en de productie.

2019

Februari 2019

Onze eigen fotostudio

Met een groeiend aantal volgers op social media en een businessplan dat leunt op ons eigen platform en webshop, is het erg belangrijk om continu nieuwe content te produceren.

Juni 2019

Ons eerste officiële evenement

We nodigen de pers uit om het verhaal van Hairlust en onze producten met de wereld te delen!

Juni 2019

Perstour in Scandinavië

We reizen heel Scandinavië af: in Stockholm, Oslo, Helsinki en Kopenhagen organiseren we persevenementen om Hairlust te promoten.

September 2019

We zijn nu in 10 landen aanwezig

We vieren dat Hairlust inmiddels in 10 landen gelanceerd is. Bovendien vertegenwoordigd team Hairlust inmiddels ook meer dan 10 nationaliteiten! Dit wordt goed gevierd met een teambuilding event.

December 2019

1.000 verkooppartners in binnen- en buitenland

Naast ons eigen platform met webshop in 10 verschillende landen wordt Hairlust nu ook door meer dan 1.000 retailers in binnen- en buitenland aanbevolen en verkocht. Onze producten zijn bijvoorbeeld te vinden bij kapsalons, apotheken, drogisterijen en beauty klinieken. 

2020

Januari 2020

Onze overwinningen vieren

We winnen maar liefst 3 grote beauty awards in 2020 op prestigieuze prijsuitreikingen in binnen- en buitenland.

Prijswinnende haarverzorging

Onze producten worden erkend door de grootst denkbare critici. Deze drie producten waren de grote winnaars van 2020.

Maart 2020

Toen kwam COVID-19

Wat een turbulente tijd om een bedrijfseigenaar te zijn. We werkten plotseling allemaal vanuit huis met veel online vergaderingen. Het kantoor stond een paar maanden leeg. Onze productiecapaciteit verdween helaas ook bijna van de ene dag op de andere - 2020 werd gekenmerkt door vele uitverkochte producten.

September 2020

100.000 klanten

We hebben de 100.000ste klant mogen ontvangen op onze webshop en zijn super blij met alle steun en feedback die we van vele klanten ontvangen hebben.

2021

Maart 2021

Klimaatneutraal

We zijn ons zeer bewust van onze impact op het klimaat en proberen onze kennis hierover altijd te vergroten. Zo hebben we verschillende initiatieven genomen om onze klimaatvoetafdruk zo veel mogelijk te verkleinen. Hoewel we ons voortdurend richten op het minimaliseren van de CO2-uitstoot in ons bedrijf, hebben we ervoor gekozen om een extra inspanning te leveren. Wij compenseren onze CO₂-uitstoot om klimaatneutraal te worden. Dit doen we door onze steun en donaties te geven aan non-profitorganisaties (NGO's) die over de hele wereld omvangrijke klimaatinitiatieven ondernemen. Projecten die wij ondersteunen zijn bijvoorbeeld: het voorzien van meer mensen met brandstofefficiënte fornuizen in Honduras, regenwoudprojecten, het planten van bomen en een groot project ter bevordering van hernieuwbare energie in Thailand. Lees hier meer over hoe wij met onze klimaatprojecten werken.

Mei 2021

We lanceren ons gloednieuwe platform

We lanceren een nieuwe visuele identiteit online om onze grote evolutie tot nu toe te weerspiegelen.

Juni 2021

We hebben twee Danish Beauty Awards gewonnen

Hairlust is dit jaar de grote winnaar bij de Danish Beauty Awards. We zijn erg trots dat we het enige merk zijn dat niet één, maar twee prijzen heeft gewonnen!

Deze producten hebben gewonnen: de Anti-Frizz & Hydration Pre-Shampoo Hair Balm is haarverzorgingsproduct van het jaar, en de Scalp Massage Brush is de beauty accessoire van het jaar.

September 2021

We zijn verhuisd!

Begin september zijn we verhuisd van ons gezellig kantoor in het hart van Kopenhagen naar een prachtige nieuw kantoor met meer ruimte voor ons groeiende team, onze producten en onze ideeën. Hier kijken we uit op de grachten van Christianshavn - een uniek uitzicht! Na onze eerste maand hier kunnen we zeggen: we houden van ons nieuwe kantoor met ruimte voor planten, producten en heel veel inspiratie!

Het begin van een nieuw, spannend hoofdstuk...

November 2021

Het regent prijzen

2021 loopt op zijn einde, en wat een jaar is het geweest! We hebben een heleboel nieuwe prijzen aan onze collectie kunnen toevoegen. We hebben 3 beauty awards van de Danish Costume Beauty Awards gewonnen, we zijn uitgeroepen tot Best Vegan Hair Care Brand in de Global Vegan Awards, we zijn genomineerd voor EY Entrepreneur Of The Year in Denemarken, en we hebben de prestigieuze Deense business award, Børsen Gazelle, gewonnen voor opmerkelijke groei. We zijn erg trots op waar we zijn gekomen en we hadden het niet kunnen doen zonder onze trouwen klanten.

2022

Februari 2022

Nieuw Jaar - Nieuwe Markten

Na een welverdiende vakantie, gingen we vol hernieuwde energie het nieuwe jaar in - en nieuwe markten. Eind februari lanceerden we vier nieuwe websites: Polen, Frankrijk, China en Taiwan.

Het succes hield daar niet op! We wonnen ook twee prijzen op de Diamenty Beauty 2022. Een voor onze Anti-Frizz & Hydration Pre-Shampoo Balm en een voor onze Pure Bamboo Pillowcase.

Maart 2022

Een aparte dag op kantoor

Het Hairlust team bestaat uit echte sterren die elke dag achter de scherm werken, en die wilden we ook eens voor de camera laten schitteren. Dus in maart zag een van onze dagen op kantoor er net even anders uit met een studio-set up en namen we 10 verschillende video's op - elk in hun eigen taal.

De kantoordag was gevuld met extra enthousiasme en gelach (en zenuwen). Maar hey, iedereen deed het geweldig!

Juni 2022

Bedrijfsuitje

Na de eerste twee maanden van onze nieuwe teamleden, waarin hard werd gewerkt aan groot nieuws (binnenkort meer!) genoten we als team van een dagje uit om elkaar beter te leren kennen. We verzamelden op kantoor en gingen vervolgens met een aantal boten varen met een heerlijke lunch aan boord. Daarna hebben we leuke spelletjes gespeeld in het Koningspark van Kopenhagen en gezellig gekletst en genoten van het weer. We eindigden de dag in een restuarant waar we een geweldig bedrijfsdiner hadden met wijn en natuurlijk... drankjes!

September 2022

Nieuwe uitstraling. Zelfde principes.

Het begin van een nieuw tijdperk.

Ons logo heeft een welverdiende make-over gekregen met als resultaat een nieuwe, frisse uitstraling. Met deze nieuwe uitstraling willen we laten zien en communiceren wat Hairlust vandaag de dag is: tijdloos, unisex en modern. Terwijl we altijd transparant, holistisch en vriendelijk blijven voor iedereen om ons heen.

We hebben onze bestaande productlijnen verbeterd, nieuwe productlijnen ontwikkeld en onze verpakkingen verbeterd. Al onze producten zijn gemaakt en gevuld met plantaardige en biologisch gecertificeerde ingrediënten. Goed voor jou. Goed voor iedereen.

Het verhaal gaat verder...